Jak podwyższyć umiejętności swoich pracowników?

Porozumiewanie się między ludźmi – na pozór rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rankiem po wieczorny paciorek wymienia informacje. Od najprostszych powitań w stylu „dobry wieczór”, po złożone informacje dla przykładu na temat swoich uczuć. Robimy to wszystko intuicyjnie, nieomal się nie zastanawiając.

Nowe rozwiązania wideokonferencyjne

Autor: HUAWEI
Źródło: HUAWEI

Porozumiewanie się między ludźmi – na pozór rzecz banalna. Każdy z nas od otwarcia oczu rankiem po wieczorny paciorek wymienia informacje. Od najprostszych powitań w stylu „dobry wieczór”, po złożone informacje dla przykładu na temat swoich uczuć. Robimy to wszystko intuicyjnie, nieomal się nie zastanawiając.

O ile w osobistych kontaktach możemy sobie przyzwolić na dowolność, swobodę a nawet błędy w tym temacie, to w relacjach firmowych wymaga się od nas profesjonalizmu i kompetencji. Z pewnością jednym ze elementów wspomnianych pojęć jest umiejętność komunikowania się z klientami w sposób przede wszystkim efektywny. To oczywiście prawda, że odpowiedni szef powinien być bystry, sprytny na rynku, jeśli pragnie zachować własną firmę na powierzchni tego oceanu, powinien przedsiębrać nie zawsze zgodne z sumieniem decyzje. Przy tym powinien też jak najlepiej obchodzić się ze swoimi podwładnymi i być dla nich kimś więcej, niż tylko osobą wykrzykującą rozkazy.

No i przez miesiące działania na poziomie podwładny-szef musi dowieść, że posiada autorytet i umieć rozstrzygać sprawy, z którymi nie radzą sobie pracownicy, musi dać im środki do pracy wymagane do rozwiązywania takich problemów – chociażby wymienione dwa zagadnienia już stanowią nową ideę, którym szeregowi pracownicy nie muszą się przejmować: szkolenia przywództwo sytuacyjne. Umiejętność rozmowy i panowania nad ludźmi, zdolność zakrawająca o podstawy psychologii.

komunikacja

Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com

Niektórzy z nas posiadają dobrze rozwinięte wyczucie na innego człowieka. Im nie konieczne są specjalistyczne ćwiczenia z zagadnień komunikacji.

Większa część z nas jednakże aby efektywnie reprezentować biznes na zewnątrz musi nauczyć się kilku rzeczy. Częstokroć jasno artykułować swoje oczekiwania (bez okazywania zbytecznej agresji), umiejętności słyszenia naszego rozmówcy oraz znajdowania wspólnych płaszczyzn tak, by każda strona miała poczucie wygranej. Kursy pod tytułem „Szkolenia Komunikacja” z pewnością przeprowadzane powinny być w sekcjach firmy odpowiadających za kontakty z otoczeniem, a więc w wydziale zaopatrzenia, sprzedaży czy marketingu. Nie jest to wszakże jedynie domeną tych właśnie oddziałów (kompleksowy artykuł o szkoleniach z komunikacji).

Umiejętność dobrego organizowania projektów przez kierowników zespołów jest bardzo

Szkolenie

Autor: We Are Social
Źródło: http://www.flickr.com

przydatna. Sprawne wykonanie projektu, jego rozplanowanie w czasie i opracowanie budżetu będzie mieć kluczowe znaczenie dla osiągnięcia zysków. Z kolei złe oszacowanie zakresu prac i nie wzięcie pod uwagę jakiś czynników może być przyczyną dużej porażki. Dlatego też wiele firm chętnie inwestuje w swoich pracowników, gwarantując im odpowiednie, specjalistyczne szkolenia mające polepszyć ich kompetencje. Tak samo będzie z obszarem informatycznych projektów – szkolenia zarządzanie projektami (szkolenia z zarządzania projektami Future Skills) są niezwykle pożądane pośród ludzi którzy się zajmują ich nadzorowaniem. Dzięki takim szkoleniom pracownicy mogą poznać najnowsze trendy i techniki, dzięki którym można zmniejszyć czas realizacji projektu, zmniejszyć wydatki i polepszyć końcowy poziom produktu. Świat idzie szybko do przodu, szczególnie jeśli będzie chodzić o nowoczesne technologie, i tylko zostanie z nimi na bieżąco może zagwarantować odniesienie sukcesu pośród konkurencyjnych firm.

Możesz również polubić…