Chcesz być menedżerem musisz być wyszkolony

Aktualnie liczne firmy, korporacje i przedsiębiorstwa wymagają od swoich menedżerów bardzo dużych kwalifikacji, sporych umiejętności i dużego doświadczenia. Menedżerowie z reguły mają w swojej pracy istotnie dużo poważnych zadań i sprawują ważkie funkcje, nic więc dziwnego, że ich zdolności i kwalifikacje muszą być na jak najwyższym poziomie. Aby zaznajomić się ze słowem „coaching”, należałoby rozpocząć od przytoczenia definicji pojęcia, które jest rozumiane jako przebieg wydobycia swoich umiejętności, potrzebnych do osiągnięcia naszych wizji, doskonalenia mocnych stron pod czujnym okiem trenerów – grupa trenerów. Coach zaś, to bardzo istotna jednostka, posiadająca autorytet lidera, która towarzyszy klientowi przy wykonywanych przez niego obowiązkach, badając kompetencje pracownika, udzielając mu cenne wskazówki po zakończonej sesji coachingu, a także próbując ustalić jak powinna wyglądać dalsza, wspólna współpraca. Wyraz „wspólny”, zasługuje tutaj na naszą uwagę, bowiem pomiędzy coachem a jego klientem musi powstać szczególna więź polegająca na zaufaniu, i dopiero wtedy można mówić o prawdziwym coachingu.