• Bez kategorii

Pozycjonowanie szerokie a więc o tym w jaki sposób poprawić konwersję w sklepie internetowym?

Już w początkowej fazie snucia planów na powstanie witryny wskazane jest zadać sobie zasadnicze pytanie: jak ewentualni internauci dowiedzą się o jej istnieniu? Odpowiedzią na to zagadnienie jest pozycjonowanie. O tym, że jest to doskonała, dająca oczekiwane rezultaty forma reklamy, wiemy nie od dziś. Ale aby projekt ten przynosił jeszcze większe skutki powstało pozycjonowanie szerokie, tzw long tail – najszybsza i najbardziej wydajna metoda pozycjonowania.

wyniki w SERP-ach

Autor: Muhammad Rafizeldi
Źródło: http://www.flickr.com
Świadomość googlujących internautów wzrasta każdego dnia co powoduje, iż tematy zagadnień przy wyszukiwaniu są coraz precyzyjniejsze. O ile wcześniej pozycjonowanie szerokie było niemal obowiązkowe dla sklepów internetowych, tak teraz wykazują nim zainteresowanie niemal wszyscy dysponujący swoimi stronami w sieci. W końcu zdaliśmy sobie sprawę z tego, iż przykładanie wagi wyłącznie do wizualnej strony i treści witryny nie oznacza zagwarantowanego sukcesu. Dlatego poleca się skorzystać z usług solidnej firmy jak Artefakt w tym zakresie, więcej można przeczytać w temacie w dalszej części artykułu.

pozycjonowanie

Autor: NOGRAN s.r.o.
Źródło: http://www.flickr.com

Czym charakteryzuje się pojęcie „long tail”? Pozycjonowanie szerokie to w skrócie, nastawienie się na pozyskiwanie odwiedzin z haseł o niskiej konkurencyjności, które sporadycznie są wystukiwane w wyszukiwarki.Prosto można to wyjaśnić na przykładzie… butów. Wpisując w wyszukiwarkę wyraz „buty” – wprawdzie pojawi się duża ilość modeli, jednak ciężko będzie się zdecydować na fason najbardziej nam odpowiadający.

Masz chęć przeczytać inne równie pomocne porady? Jeśli tak, to zobacz tutaj koszty ogrzewania podłogowego elektrycznego, a niewątpliwie nie odczujesz zawodu.

I nawet nie określiliśmy bliżej czy szukamy butów do biegania czy dla naszego czworonoga? Jednak gdy sprecyzujemy swoje oczekiwania, model który nam się marzy, materiał z którego mają być wykonane – pisząc np. czerwone skórzane kozaki – szansa, że owe buty kupimy zwiększy się.

Zalety pozycjonowania szerokiego:
– jedynie zdecydowani na kupno produktu lub usługi użytkownicy znajdą się na naszej stronie,
– widoczny wzrost sprzedaży produktu lub usługi,
– szybkie osiągnięcie wysokich pozycji,
– frazy dokładnie przedstawione generują większy ruch na stronie,
– bardziej przystępne koszty pozycjonowania frazy niż w przypadku fraz ogólnych.

Pozycjonowanie szerokie przeznaczone jest głównie do dużych i rozbudowanych serwisów, a więc sklepów w sieci, księgarni oraz witryn, posiadających dużą liczbę podstron i treści.

Możesz również polubić…