W jaki sposób podwyższyć sprzedaż w swojej firmie?

O wierność ich otoczenia walczy każda firma. Lojalność dwóch grup jest tutaj najważniejsza: klienci oraz pracobiorcy. W jaki sposób jednak przekonać do nas ich oraz jak tego dokonać, by intratna propozycja pozostałych firm nie skłoniła ich do skorzystania z innej oferty? Często spotykaną techniką są programy motywacyjne profill i programy lojalnościowe.

wzrost sprzedaży

Autor: FutUndBeidl
Źródło: http://www.flickr.com

O wierność ich otoczenia walczy każda firma. Lojalność dwóch grup jest tutaj najważniejsza: klienci oraz pracobiorcy. W jaki sposób jednak przekonać do nas ich oraz jak tego dokonać, by intratna propozycja pozostałych firm nie skłoniła ich do skorzystania z innej oferty? Często spotykaną techniką są programy motywacyjne profill i programy lojalnościowe.

Pakiety motywacyjne dają szansę wpłynięcia na poczucie przywiązania pracownika do przedsiębiorstwa. Dobrze zaprojektowany zestaw sumiennie implementowanych i regularnie powtarzanych działań tworzy więź między firmą i pracownikiem, który widzi siebie jako fragment większej całości, gdzie może poszerzać swoje możliwości i być ważnym elementem.

wzrosty i spadki

Autor: Office for National Statistics
Źródło: http://www.flickr.com

Cóż, z całą pewnością trzeba skuteczniej zawalczyć o klientów – no dobrze, lecz jak? Nie radziłbym znacznie zaniżać cen, ponieważ fakty są takie, że to całkowicie nieopłacalne.

To znaczy być może nieco opłacalne, ale można śmiało powiedzieć, że wyłącznie wtedy, gdy narzucaliśmy wcześniej duże narzuty. Optowałbym za tym by inwestować w marketing. Które metody marketingowe powodują duże wsparcie sprzedaży w firmie? Cóż, całe szczęście, że tego typu rozwiązań jest naprawdę sporo – zobacz http://profill.com.pl/.

Często przy tym brak systematyczności na etapie wdrożenia lub brak umiejętności doboru narzędzi ma owoc w tym, że efekty są słabo dostrzegalne lub najzwyklej w świecie niesatysfakcjonujące. Warto się wtedy zwrócić do kogoś z przygotowaniem merytorycznym w tym temacie. Na przykład istotne jest to, aby w żadnym razie nie sądzić, że programy lojalnościowe nie są czymś opłacalnym.

Sądzę, iż w naprawdę wielu przypadkach to jest tak, że przy odpowiednim programie lojalnościowym możemy znacznie zyskać. Weźmy przykładowo pizzerię: w jaki sposób w takim razie w biznesie restauracyjnym mamy okazję walczyć o klienta, który nieustannie będzie do nas wracał? Cóż, na przykład czymś niesamowitym jest chociażby to, że przecież można wprowadzić kartę stałego klienta. Myślę, że to doskonały pomysł! A więc kiedy klient w ciągu pewnego czasu kupi u nas pizzę – w trochę większych ilościach, najzwyczajniej dostanie zniżkę.

Zniżka jest OK, lecz możemy także zaoferować dla stałego klienta darmowe jedzenie. Bo niby kto nie lubi jeść bez konieczności płacenia? Kiedy marże są większe, to w zasadzie takowe metody nie są sporym kosztem. Sądzę, iż przedsiębiorcy w Polsce w dalszym ciągu nie wiedzą w jaki sposób dbać o klienta – to smutne.

Możesz również polubić…