Dobre metody na pozyskanie i utrzymanie klienta

Dzisiejszy handel można by porównać do targu z baśni tysiąca i jednej nocy, mieni się on kolorami, dźwiękiem, i jest szczelnie wypełniony nagabującymi nas kupcami. Czasem aż trudno się połapać w tym natłoku produktów. I klient czuje się trochę zagubiony, nie zawsze wie co ma zrobić.

Business work

Autor: Victor1558
Źródło: http://www.flickr.com

Może to zdziwić, jednak przed podobnym problemem staje również handlarz. Jego zadaniem jest sprzedaż, lecz w warunkach ogromnej konkurencji wcale to nie jest takie proste. Rzecz jasna nie jest to sprawa beznadziejna. Zawsze możemy coś uczynić. Używa się do tego celu wszelkie możliwe środki dotarcia z informacją do klientów. Najbardziej bodaj tradycyjnym jest promocja. W wyselekcjonowanych przez nas miejscach stoi najęty przez nas człowiek i częstuje artykułami jakie pragniemy zbyć. Konsument w ów sposób zapoznaje się z naszą ofertą i być może w trakcie dokonywania zakupów postanowi nabyć nasz wyrób.

Trudno jednakże tym sposobem promować przykładowo auto czy aparat fotograficzny. To przecież nie wędlina jakiej kawałek możemy podzielić na mniejsze po czym przekazać konsumentowi do spróbowania. Można jednak naszą działalność i towar wypromować w odmienny sposób. Przychodzi nam tutaj z pomocą loteria promocyjna, gdzie ważną rolę odgrywa wprowadzanie danych.

Częstokroć napotykaną jej odmianą bywa losowanie kuponów do których uprawniony jest konsument po zrealizowaniu zakupu na z góry wyznaczoną kwotę. Dobrze przygotowana loteria promocyjna pozwala nam niejako „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony mamy szansę przyrostu sprzedaży znanych już produktów (paragon na wyznaczoną kwotę) i zarazem poinformujemy naszych klientów o innowacyjnym produkcie, który może być główną nagrodą.

Zawiadomiliśmy już naszych nabywców o tym że mamy dobry towar. Czy na tym kończy się nasza troska? Niestety nie można spocząć na laurach, teraz musimy zatrzymać naszych nabywców na dłużej. Rzecz jasna nic tak nie zatrzymuje jak dobra jakość produktu i profesjonalna, miła obsługa. Można jednak troszkę wzmocnić efekt poprzez programy lojalnościowe.

Nie wahaj się oraz przeczytaj umieszczone tu uwagi na nasz temat. To na pewno będą godne Twojej uwagi informacje – zwyczajnie kliknij ten link.

Szczególnie znaczącym narzędziem są programy lojalnościowe w sektorze telekomunikacyjnym, gdzie produkt jest nieuchwytny.

You may also like...