Innowacje w marketingu

Marketing relacji opiera się na wykreowaniu i utrzymywaniu solidnej więzi z klientem, która zapewnia zyski obu stronom. Czasy, gdy w marketingu były w użyciu tylko komunikaty perswazyjne w jedną stronę, dawno minęły. W dzisiejszej gospodarce kluczowe jest ciągłe rozmawianie z publicznością.

Zakupy

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu

Marketing relacji opiera się na wykreowaniu i utrzymywaniu solidnej więzi z klientem, która zapewnia zyski obu stronom. Czasy, gdy w marketingu były w użyciu tylko komunikaty perswazyjne w jedną stronę, dawno minęły. W dzisiejszej gospodarce kluczowe jest ciągłe rozmawianie z publicznością.

Wiele badań wykazuje, że ludzie chętnie wykorzystują z programów lojalnościowych, które opierają się głównie na ilości zakupów, jakie robią oni w określonym markecie. Bo przecież jeśli możemy przeprowadzić zakupy w tym sklepie i dostać za to kupony na garnki, to nierzadko wolimy zajechać kawałek dalej, do tego odpowiedniego sklepu, niż zrobić zakupy bliżej siebie. Z drugiej strony trzeba powiedzieć, że wbrew pozorom na takich programach można dużo zaoszczędzić, a w przypadku firm programy lojalnościowe dla firm mogą spowodować, że za potrzebne przedmioty w końcowym rozrachunku zapłacą oni znacznie mniej, niż zapłaciliby gdziekolwiek indziej.

Poza tym, jeżeli ktoś już się przyzwyczai, do robienia zakupów w danym punkcie, to często jest mu niezwykle ciężko zmienić swoje przyzwyczajenia i od razu zacząć kupowanie gdzieś indziej.

Prezent, podarunek

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Najważniejszą technologią, która umożliwia tego gatunku przedsięwzięcia, jest rzecz jasna sieć. Powstanie stron społecznościowych sprawiło, że klienci zaczęli chcieć mieć wpływ na decyzje firm.

Z tej przyczyny marketing relacji (polecamy: na stronie www.bonusclub.pl) firm to między innymi utrzymanie interaktywnych witryn WWW, na których klienci mogą przejrzeć asortyment, ocenić produkty oraz załączyć swoje opinie na temat pracy marki. Niezbędnym elementem w utrzymywaniu więzi z klientami jest sprawnie prowadzony fanpage na największym serwisie social media na świecie. Zarejestrowani na Facebooku przyzwyczaili się do aktywnej wymiany myśli, dlatego osoba moderująca fanpage musi nieustannie nadzorować dyskusje, porozumiewać się z użytkownikami i zamieszczać ciekawe dla klienta treści.

Fantastycznym pomysłem jest przeprowadzanie różnorakich konkursów na tym portalu – ludzie lubią brać udział w takich imprezach – cenna nagroda jest solidnym aspektem motywującym. Osobiście sam przewodzę interesy w sieci i systemy lojalnościowe to dla mnie główny podpora zarobku. Przyznam szczerze, że dziennie spędzam przy kompie po kilkanaście czasem kilkanaście godzin, jednak robię to z całkowitym zaangażowaniem a także zadowoleniem bo widzę efekty swojej pracy.

Już dawno temu pokazano, iż tygodniowe promocje, przygarniają jedynie czasowych klientów, którzy raz wykonują sprawunków w naszym sklepie, a w kolejnym tygodniu są już w innymi, gdzie ukazała się cudowniejsza promocja. Jednak już od długiego czasu eksperci od marketingu mówią, że programy opierające się na lojalności i motywowaniu przyciągają klientów, którzy już zostają z danym marketem, ponieważ jedynie dokonując w nim sprawunki mogą dostać prezenty, a więc po co mieliby kupować po innych marketach?

Możesz również polubić…