W jaki sposób specjaliści od marketingu badają efekty swojej strategii?
Przykładowo specjaliści od reklamy muszą tworzyć jak najbardziej skuteczne reklamy, lecz powinni do owego posiadać doświadczenie oparte na uczciwych danych.
W niniejszym przypadku na pomoc przychodzi im królowa nauk a ściślej przedmiot biorąc – statystyka. Przecież ktoś był zmuszony przeliczyć jaka kampania reklamowa jest w najwyższym stopniu niezawodna. Jaka kampania dała korzystniejszy rezultat, a która mniej korzystny. informacje takie przynosi analiza statystyczna różnych kampanii promocyjnych. Więcej ciekawych wiadomości znajdziesz na tej stronie . Przykładowo osoba zajmująca się elektroniką może stworzyć wsparty na sensorze ruchów czujnik liczący wchodzące do sklepu osoby. Na podstawie analizy statystycznej otrzymanych z miernika ilości interesantów danych, posiadacz sklepu mógłby ustalić, jaka reklama korzystniej trafiła do swoich klientów. Tak akurat mogłaby funkcjonować analiza statystyczna. A znajdzie zastosowanie w o wiele większej ilości wypadków.
Profesjonalna instytucja świadcząca takie usługi winna w sposób fachowy najpierw skonsultować przedstawiony projekt pod kątem metodologicznym. Może oferować w tym zakresie wszelakie doradztwo z tym związane. Potem winna przygotować nasze dane do pełnej analizy. Następnym krokiem jest statystyczna analiza danych razem z konieczną interpretacją – więcej statystycznych analiz danych. Możemy pokusić się o pełną analizę, bez interpretacji wyników. Usługa wtedy będzie nieco tańsza. Firma zagwarantuje także wsparcie merytoryczne po realizacji zlecenia, jeśli zajdzie taka konieczność. Pomoc trwać może aż do momentu całościowego zamknięcia projektu na przykład do obrony pracy dyplomowej.