Polecane gadżety, czyli w jaki sposób kreować dobry obraz własnej marki.

Współczesne kreacja obrazu firmy, której jesteśmy pracownikami czy też właścicielem, nie polega wyłącznie na promocji naszego produktu lub usługi, lecz bardzo liczy się też to, jak jest ona odbierana przez naszych klientów. Wpływa na to całkiem spory szereg składników.Dla znakomicie działającej firmy ważkie jest to, by przez cały czas utrzymywać świetny kontakt z danym klientem.

firmowy kosz upominków

Autor: Canto alla Moraia
Źródło: http://www.flickr.com

Inne firmy, współpracujące z nami od dłuższego czasu są istotne z tego względu, że dzięki nim mamy przecież zapewniony regularny dochód, gdyż często zdarza się tak, że zadowolony klient (więcej na stronie) nie będzie poszukiwał nowego wykonawcy, tylko znowu zwróci się do tej, która już kiedyś solidnie zrobiła powierzone zadania lub sprzedała produkt, z którego jest zadowolony. Istotne jest, ażeby w naszej firmie była osoba, która prowadzi stale konkretnego klienta. Jest to o tyle ważkie, iż taki klient będzie miał indywidualnego doradcę w naszej firmie i to z nim będzie mógł się zawsze kontaktować w przypadku jakiejś potrzeby albo zapytania. To jeden z istotnych składników tworzenia relacji między naszą firmą a naszym klientem. Dobrze widziane są też chwile, w których nasz klient (strona internetowa) dostaje od firmy jakiś prezent firmowy. Nie musi być to wcale nic wyszukanego, czasami wystarczający jest przecież jakiś nieduży nawet gadżet, zestaw długopisów albo jeśli dysponujemy większym budżetem reprezentacyjnym, to mogą być to alkohole. Natomiast dla klientów, którzy z nami długo współpracują, sprezentujemy na przykład dobry koniak, wieloletnią whisky albo może to również być nalewka cytrynowa – zobacz też . Najlepiej jest nie zapominać o tego typu upominkach.

wizerunek firmy

Autor: Enterprise Minnesota
Źródło: http://www.flickr.com

To bardzo sympatyczne gesty, które podtrzymują nasze związki pomiędzy klientem a firmą oraz tworzą najlepszy wizerunek firmy z klasą. Szczególnie właściwie jest również przypominać o sobie w momencie świąt. Jakiś niewielki upominek świąteczny dla firm, z którymi współpracujemy, okaże się wspaniałym świadectwem naszej troski o konsumenta. Tak więc jeśli mamy firmę lub jesteśmy pracownikami odpowiedzialnymi za kontaktowanie się z klientami, to pamiętajmy i uwzględniajmy w naszej pracy takie niewielkie nawet gesty w postaci upominku. Czasem nawet najdrobniejszy podarek będzie lepszym wyrazem pamięci dla klienta aniżeli piękne słowa.

Zobacz też –

Możesz również polubić…