Czy nośnik reklamowy może służyć wyższej sprawie? Jak najbardziej. Pokazuje to historia z Bostonu

Nośniki reklamowe kojarzymy nie zawsze najlepiej, ponieważ od razu zauważamy nachalną reklamę, jaka przekonuje do nabycia jakiegoś przedmiotu albo skorzystania z określonej usługi. Na pewno winą nie jest sam przekaz reklamowy, ale być może przesyt różnorodnych form reklamy, który obserwujemy w każdym miejscu – od zwykłej ulicy po internet. Niektóre jednakowoż formy reklamy, jak billboardy mogą być użyte w bardzo odpowiednim celu, o czym mogliśmy się przekonać przy okazji zamachu bombowego w Bostonie.

billboard reklamowy

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Otóż, po tym terrorystycznym akcie w trakcie bostońskiego maratonu, telebimy zostały narzędziem do zarządzania kryzysowego. Zaraz po ataku bombowym na telebimach pojawiły się komunikaty o eksplozjach. Operator tych ekranów poświęcił cały czas emisyjny powołanym do tego osobom od zarządzania kryzysowego i w taki sposób mogli oni przesyłać kluczowe komunikaty widoczne dla mieszkańców miasta. Na ekranach poza tymi informacjami pojawiła się także nazwa twitterowego konta agencji, to szczególnie tam cały czas publikowane były najnowsze informacje o ataku.

zewnętrzne reklamy

Autor: christopher Lough
Źródło: http://www.flickr.com

Jak widać w tej sytuacji, nastąpiło ciekawe połączenie przekazu reklamowego offline i online, to znaczy szybka współpraca telebimów i twittera przyniosła wiele dobrego. To właściwie odpowiedni przykład na to, że faktycznie informacje w sieci internetowej są najszybciej aktualizowane, lecz nieprawdą jest, iż reklama poza internetem nie istnieje. W tej sytuacji telebimy były efektywne i to w istotnej okoliczności. Łatwo sobie wyobrazić, gdyby takie coś zdarzyło się w naszym kraju i przykładowo billboardy Poznań mogłyby również stanowić taką platformę złączoną z siecią internetową. Pierwszy kontakt o tym zdarzeniu i o szukanych osobach dostrzegany byłby w przestrzeni miejskiej, a bardziej szczegółowe informacje pojawiałyby się w sieci internetowej. Więcej można przeczytać z tego miejsca: .

Tego typu zastosowanie mogłoby być w każdym miejscu, przykładowo billboardy Lublin. Jak więc widzimy billboardy to nie jedynie nośniki reklamowe, jak jest pilne mogą odgrywać istotny „słup” informacyjny, który przekazuje pilne informacje. Możemy go wykorzystać w okresie różnorodnych wydarzeń, nie tylko, jak dojdzie do zamachu terrorystycznego.

You may also like...